Laatse dag in villa Diam

25 april 2017 - Tumbu, Indonesië

Maandag 24 april......
Zondag even gebeld met mams en even geface-timed met pa en ma Koster, fijn om ze weer even te horen en leuk om met face time even gelijk te kunnen laten zien waar je zit, goeie uitvinding!
Gisteren in de supermarkt het prachtige dragonfruit gekocht en vanmorgen kreeg ik m als ontbijt, in een fruitsalade met yoghurt ( idd een keertje geen nasi goreng). Wauw wat een kleur zeg, van buiten vind ik m er al prachtig uitzien, maar van binnen nog veel meer. Het dragonfruit wat we de vorige keer in Amed hadden gehad, was dus wit van binnen met allemaal zwarte pitjes (beetje als een kiwi zeg maar). Maar deze is intentie paars met zwarte pitjes, denk ook dat je het niet in je kleren moet krijgen, want dat je dat er dan niet meer uit gaat krijgen.  De buitenkant van beide soorten is overigens wel dezelfde roze kleur met een beetje geel (ik zal er foto's bij doen).
Veder hebben we besloten om deze dagen even helemaal verder niets te doen, te genieten van de villa en saampjes. Betekend wel dat er weer de nodige foto's in en rond het zwembad zijn gemaakt, haha, van het ene idee komt het andere idee, maar er zijn wel erg mooie foto's uit gekomen.
Zitten ook een paar hele mooie grote vlinders hier, zwart met fel groen/blauw, maar die hebben we nog niet scherp op foto vast weten te leggen, ze gaan nooit even zitten, fladder fladder, nouja wie weet vandaag, hebben we weer een mooie missie voor de dag van morgen :-). Salamander(tje) komt wel steeds even langs en natuurlijk de gekko's en tjitjaks.
Als Ria weg is pakken we natuurlijk gewoon zelf drinken, maar als ze er is, dan vind ze dat niet heel leuk. Ik heb zoiets van, oh je bent daar al mee bezig, pak ik wel even zelf glas water. Maar ze vroeg me wat ik ging maken, ik zei "thee" en toen zei ze "please ask me next time". Oepsie, ben dat gewoon niet zo heel erg gewend, maar zal het proberen niet meer te doen, hihi.
Net voor het schemer wordt komen er allerlei dieren drinken in het zwembad, zwaluwtjes, vleermuizen, olifanten en grote libellen. Okee okee, dat van die libellen is niet waar. Oeps sorry, bedoelde natuurlijk de olifanten, haha. Mooi gezicht en de zwaluw hebben we op foto
Aan het eind van de middag heb ik een rugmassage gehad, op zich heerlijk, maar ik geloof dat de masseuse er niet helemaal bij was en daardoor kon ik ook niet zo lekker relaxen als anders. Ze keek steeds op haar mobieltje en appte zelf ondertijds een keer, dacht als ze dat nog een keer doet, zeg ik er wat van, maar jullie raden het al, toen deed ze het niet meer. Jammer, maar desondanks toch lekker voor mijn rug. Soms is ze aan het masseren en dan zit ze ineens hupsa op haar knieën naast me op tafel (om beter kracht te kunnen zetten).
Om een uur of 21:00 nog even een lichtshow aan de hemel van het onweer en een flinke plensbui, terwijl het even daarvoor kraakhelder was en Rob nog een foto van de sterren had gemaakt. Ja het weer slaat hier vaak zo ineens om.
Dinsdag 25 april, vandaag alweer onze laatste dag (van deze vakantie iig) in villa DIAM. Ik denk dat we hier nog wel weer terug gaan komen. Om 7 uur zat ik buiten, genieten van alle ochtend geluiden om me heen, de mannen in het rijstveld lopen alweer te roepen naar de vogels om ze te verjagen, maar ze komen steeds terug. Kinderen lopen door het rijstveld op pad naar de weg om naarBen de etuis die ik zondag gekocht had maar gaan vullen met pen/potloden en gum, dan is dat maar klaar. Sommige etuis zijn hier een keer zo duur als in Nederland, heel vreemd idee. Maar er waren ook leuke wat goedkopere en die heb ik genomen, want dan kan ik meer met het geld doen. In elke etui zat een soort spons (ter opvulling), op elk etui een prijjssticker en elk etui zat vervolgens weer in een cellofaantje met daarop ook weer twee prijsstickers, je zou de prijs eens kunnen missen. Al het plastic en de vullingen had ik apart gelegd (klaar om weg te doen), toen Ria binnen kwam vroeg ze wat ik aan het doen was. Uitgelegd en toen vroeg ze of ik die vullingen allemaal weg ging gooien? Ik zei ja en toen vroeg ze of zij ze hebben mocht, ik vroeg haar waarom en ze gebruikt ze thuis om af te wassen (en zo wordt er toch ook hier hergebruikt, super).
Ik heb Ria gevraagd of ze kinderen heeft, maar die heeft ze niet, neefjes/nichtjes misschien? Ja die heeft ze wel, daarop wat kleurpotloden, voetbal t-shirts, stickers en  een rugzakje en pet van Holland aan haar meegegeven. Als het goed is krijg ik nog een foto, maar dat is altijd even afwachten :-)
Vanmiddag even een struggle momentje gehad. Het overviel ons allebei en maakte ons allebei machteloos op twee verschillende manieren. Het vloog Rob even aan dat we morgen weer gaan verkassen, weg van deze heerlijke plek en morgen staan een school en het weeshuis op het programma. Eigenlijk teveel voor 1 dag, maar is mede oorzaak van de vakanties hier (2 weken). We hebben allebei even ons rustmomentje gepakt en daarna weer heerlijke samen in het zwembad gelegen. Zojuist de zonsondergang gehad en inmiddels is Ria aan ons laatste avondmaal begonnen (nouja, voor hier, voor nu in villa Diam). Wat het gaat worden weten we niet, verrassingsmenu. Morgen om 09:00 uur worden we door Donald opgehaald en gaan we naar het schooltje in Bugbug.

1. Ma:
    25 april 2017
    Wat een mooi {STEKKIE}!!!!!!!!!!!!!!!Waar gaan jullie nu naar toe?Veel plezier morgen met de kids,Wat zullen ze van de cadeautjes vinden? Gaat de kooktante mee naar Sibculo?Het is hier8a10 graden,dus dat wordt een koude Koningsdag,moeten ze maar een borstrok aan trekken!!!!!!!!!!!!!! Groetjes en een dikke Kus.
  2. Ju:
    26 april 2017
    Erg benieuwd wat de kids van de gevulde etuis vinden ;-) Heb al beeld! Geniet nog lekker in jullie paradijsje. Bereid je Nonok vast voor op onze komst
    Groetjessss!!!
  3. Gerrit van Faassen:
    26 april 2017
    Voor dat ik aan zo`n heerlijke Indische maaltijd zou beginnen en ook daarna ben ik vast een poosje diam. Ik hoop dat er ergens op de Oranjemarkt morgen, een kraampje is met sateh babi, of sateh ajam .misschien droom ik er vannacht wel van. Een klamboe hebben we niet nodig. Wel een extra deken.