de terugreis

4 mei 2017 - Sibculo, Nederland

Woensdag 3 mei, Donald kwam nog even met zijn dochter Candra langs bij Pondok Bambu om gedag te zeggen (en nog wat foto's uit te wisselen). Candra heb ik wat spulletjes gegeven, die ik niet meer mee wilde nemen, een jurkje, twee bloesjes, wat make-up spulletjes en douchespul. Super happy was ze ermee.

Candra mocht vandaag voor het eerst in Donald zijn auto rijden, ze had de dag daarvoor haar rijbewijs gehaald. Even ter verduidelijking, een rijbewijs daar halen, kost maar 7 uur les en ongeveer 1.000.000 roepia (zo'n 78 euro). Dat is wel even iets anders als hier. Nu gaat het rijden er ook heel anders, vooral in de grote steden, daar is het echt overal om je heen kijken en proberen of je je auto of brommer ertussen kunt rijden. Soms vier rijen naast elkaar, op een twee baans weg.

Rond de middag kwamen Gerco, Sheva en Huug en hebben we gezellig zitten teuten, maar ook zagen we allemaal (vooral Gerco, Rob en ik) steeds meer op tegen het afscheid nemen. Intense gesprekken hebben we gevoerd deze vakantie en nu houdt dat even weer op. Net voor drieën hebben we nog even een foto gemaakt en elkaar even flinke knuffels gegeven.

15:30 uur met Tirta op pad richting het vliegveld. Zoals ik hierboven al omschreef is dat verkeer een dingetje. Hoe dichter we bij Denpasar kwamen, hoe gekker het werd. Onderweg wel genoten van alles wat we zagen, mooie dingen, gekke dingen. Net na 17:30 waren we op het vliegveld, ruim op tijd, want om 20:00 uur vertrekken we. We konden gelijk inchecken, dus koffers weg, dat is lekker. We hadden nu maar twee koffers, de grote weekendtas, vol schoolspulletjes, hebben we bij Kadek achter gelaten in Amlapura. En onze beide koffers waren respectievelijk 6 en 7 kilo lichter dan op de heenweg. Wat een veiligheid en controle punten moet je langs zeg op Bali airport, maar goed we mochten overal verder (ook bij de drugstest van de koffers).

Om 20:00 uur de lucht in met Singapore airlines, op naar Singapore. Daar hebben we maar een uurtje om de aansluiting naar Amsterdam te halen. Hopen maar dat het niet te ver weg is van de gate waar we aankomen. Nadat we opgestegen waren, kregen we eten en de steward vroeg wat ik erbij wilde drinken, thee graag. Ik zag de steward de thee inschenken en zag dat het langs het kopje liep. Ik dacht dat hij het ook wel zag, maar hij kwam steeds verder met het kopje naar me toe. Ik bewoog mijn benen al wat richting Rob, maar verder kon ik niet en toen......., toen had ik dus hete thee over mijn been, wauw auw auw. Ik kreeg natte koude handdoekjes en ben na een tien minuten even naar de wc gegaan om te kijken. Gelukkig geen blaren, alleen rood en een verbrand gevoel. De steward is wel zes keer komen verontschuldigen en op een gegeven moment kwam hij met een coupon die ik kon besteden bij Singapore Airlines. Gelijk maar een lekker geurtje uitgezocht (met Frangipani, de Baliflower erin) en zelf een beetje bijbetaald. Rob en ik hadden al tegen elkaar gezegd, "misschien mogen we van Singapore naar Amsterdam wel eerste klas vliegen", want de steward vroeg welke vervolgvlucht we hadden. Maargoed, dat ging dus niet door, haha. Wel een goede vlucht gehad en allebei een paar uur geslapen.

Om 08:35 uur de intercity gepakt en in Almelo uitgestapt, daar stond buurman Jacob ons al op te wachten, super!! Vanmiddag even boodschappen gedaan en nu zijn we allebei knetter moe. Vanavond thuis dodenherdenking, het lukt nu niet om er in Hardenberg bij te zijn. Morgen vroeg op om naar Limburg te rijden en Darah lekker weer op te halen, want zo stil in huis is maar niks.

Nu een beetje rust terug vinden en daarna de grote klus van de foto's aangaan en dat zijn er weer heel wat :-)

1. Bob Tiny.:
    4 mei 2017
    Blij dat jullie weer thuis zijn,op de hete thee na alles goed is verlopen Nu nog het laatste mooie ritje naar Limburg toe om Dara weer bij jullie te hebben, en tot rust te komen.Dank Aletta voor de moole reisverhalen ,dikke zoen,Pa Ma Koster.
  2. Erwin:
    5 mei 2017
    Ik heb van de verhalen genoten! Welkom thuis en tot op het werk binnenkort!
  3. F. Fredriksz.:
    5 mei 2017
    Aletta en Rob, fijn dat jullie weer gezond, op de hete thee na, thuis zijn. Hartelijk dank voor de mooie verhalen en foto's. Naar mijn mening was het een grandioze vakantie.
    Nu weer aanpassen aan het normale leven; en op naar de volgende vakantie.
    Groetjes en tot ziens. Frits.
  4. Denise:
    5 mei 2017
    Welkom thuis, nu weer lekker genieten van Darah :)
    Xxx
  5. Gracia:
    5 mei 2017
    Aletta en Rob, bedankt voor jullie prachtige verhalen en foto's. Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen! Hopelijk gaan jullie weer snel op reis... want dan kan ik weer uitkijken naar interessante verhalen en mooie fotoreportages. Tot gauw!
  6. Ina (en Albert):
    5 mei 2017
    Voelt alweer gelijk dichterbij.....
    Dank voor jullie fijne verhalen. Was ieder moment mooi om te lezen.
    We zien elkaar hopelijk gauw.
  7. Gerrit van Faassen:
    5 mei 2017
    Aletta en Rob. Weer thuis en alles goed gegaan. Vanmorgen al nasi goreng gehad met een spiegelei of wat broodjes uit de vriezer ? Ik hoop dat jullie weer wennen in Sipculo en dat we jullie gauw weer zien in het VOC. Gerrit sr.