tussenstand update...........

16 september 2018 - Sibculo, Nederland

Hallo allemaal, even weer een berichtje van mijn kant om jullie op de hoogte te houden van de actie voor de Bali kids......... Het loopt geweldig!! De teller staat op dit moment op € 1150,= helemaal fantastisch.......... Dit betekent niet dat ik nu stop met de actie, integendeel, nog ongeveer drie maanden om te proberen dit bedrag nog wat hoger te krijgen en nog meer te kunnen doen straks bij/voor de schooltjes. Zo ontzettend fijn hoe ik gesteund wordt door jullie allemaal in mijn actie, terima kasih daarvoor.

Dit jaar nemen we geen grote weekendtas meer mee met schoolspulletjes. Het is natuurlijk zwaar in gewicht, maar dat was niet het grootste probleem. Maar de douane wordt steeds strenger en elk jaar worden we eruit gepikt met die weekendtas, als we de tas van de band halen, dan zien we al een gekleurde tiewrap aan het hengsel zitten en dat is voor de douane een teken om je eruit te pikken. Ik ben altijd goed voorbereid en heb altijd een brief bij me dat ik dit ga doneren aan een school, maar je moet je op dat moment toch verantwoorden en er komen toch snel zo'n 6 tot 8 douanemensen bij kijken en dat geeft ook weer een stukje spanning, van kunnen we weer door of willen ze geld of moeten we alles inleveren? Daarom het besluit om dit jaar "alleen" geld in te zamelen en alles op Bali aan te schaffen....... Soms is het wel eens dubbel, want soms is bijvoorbeeld een etui hier bij de Action goedkoper als dat ik ze koop op Bali. Maar inmiddels weet ik op Bali ook een beetje waar we heen moeten en de andere kant is dat als ik het daar koop ik ook gelijk de economie daar ter plaatse steun.

Ik had op zolder nog wel een stapel schriften liggen (altijd erg zwaar om mee te nemen), honderden pennen en potloden. Toeval of niet, maar van de week hadden we een gesprek hier thuis met een aalmoezenier die hier geregeld komt (hij heeft ook met Rob in Cambodja gediend). Op een gegeven moment kregen we het over een collega van Rob die ten tijde van de missie daar is omgekomen. De ouders van hem, Rico Bos, zijn samen met de aalmoezenier naar Cambodja geweest om te kijken waar hun zoon was gestorven (zo bijzonder, zo'n reis). Daarna zijn zij een foundation begonnen en in samenwerking met een pater daar kinderen gaan steunen om naar school te kunnen gaan (voelen jullie de rode lijn?). Ik kijken op hun site en ze willen heel graag schriften, pennen en veel andere spullen. Een transport bedrijf zorgt kosteloos dat het in Cambodja komt. Ik heb gelijk een mail naar ze geschreven en mijn verhaal verteld, binnenkort gaan we elkaar ontmoeten en kan ik ze iig de schriften en pennen geven, maar ook schoenen die ik heb staan en slippers. Wat voelt dit mooi en fijn en vooral bijzonder, dat we vanuit de actie voor Bali, nu ook wat kunnen betekenen voor de kids in de omgeving waar Rob gezeten heeft in Cambodja. Ben nu al benieuwd naar de ontmoeting en wat we voor elkaar kunnen gaan betekenen. Soms gebeuren er zomaar mooie bijzondere dingen.........

1. Ria:
    16 september 2018
    Goed gedaan allebei .
    Zal jullie allebei goed dien op deze manier
  2. Gerrit van Faassen:
    16 september 2018
    Rob en Aletta, Ik wordt warm van binnen van al jullie goede plannen voor Bali en Cambodja. Doe het pelan-pelan en je zult veel bereiken. Gerrit sr van Faassen.
  3. Anke:
    17 september 2018
    Heel treffend hoe dingen soms samenkomen. Hartverwarmend. Gewoon lekker doorgaan met de acties, want er is nog zoveel waarbij hulp hard nodig is.