Het is bijna zover........

25 november 2018 - Sibculo, Nederland

Hallo lieve allemaal, nog twee weken en dan is het zover......... dan vertrekken we naar het CitizenM hotel op Schiphol. Dat bevalt ons goed om een dag eerder te vertrekken en zo alles zo rustig mogelijk te houden. We gaan weer met de trein, vandaag de tickets vast gekocht, dan hoeft dat ook niet meer, handig als je bijna alles zo van te voren kunt regelen. Maandag 10 december zullen we 's morgens op tijd inchecken en richting Singapore vliegen......... Op dinsdag ochtend rond 05:30 uur zullen we daar aankomen om vervolgens in een uurtje over te stappen en het laatste stukje naar Bali te vliegen om daar rond 11:00 uur aan te komen. Gek idee vind ik het altijd dat je door de tijds zones, gewoon een dag "kwijt" bent met het reizen.......

Op het vliegveld zal onze vaste taxichauffeur Donald staan (en misschien Tirta ook wel). Ook fijn om te weten dat hij daar staat en we niet dan hoeven te kiezen uit de hordes taxichauffeurs die daar staan. Met Donald heb ik ook al afspraken staan, m.b.t. het bezoeken van kleuterschooltjes. In ieder geval staan er al twee op de planning. Een schooltje is in een hoger gelegen dorpje aan de rand van een prachtige sawa (rijstveld), daar kwamen we jaren geleden langs en daar wil ik nu gaan kijken. Een ander schooltje ben ik al een keer geweest en daar hadden ze alleen een lokaaltje en lag alles wat ze hadden op een grote hoop tegen de kant. Verder kijk ik daar, misschien kom ik ineens onderweg weer een kleuterschooltje tegen, we zien wel, komt altijd goed.

Veel van jullie hebben meegedaan met de veiling of hebben een donatie gedaan, super bedankt daarvoor, Terima Kasih!! De stand is nu € 1304,75. Dat is de opbrengst van de veiling, donaties en onze eigen inleg, geweldig bedrag toch??!! Daar kunnen we een heleboel moois mee doen........ Wat ik ook heel bijzonder vond is de inbreng van 1 van de Veteranen uit Hardenberg, Gerrit v Faassen sr. Hij heeft een aantal prachtige dienblaadjes gemaakt (zie foto) met een indisch tafereeltje erin gebrand. Prachtig zijn ze, Gerrit, ontzettend bedankt daarvoor. Wij hebben er zelf ook een en gebruiken hem veel. En voor degene die het dienblad ook heel mooi vind, er is er nog een te koop.........

Er heeft ook een leuk artikel gestaan in de Dedemsvaartse courant, over onze reizen naar Bali/Lombok en de (hevige) aardbevingen die er afgelopen jaar waren.

In het vorige verslag schreef ik over het contact met de moeder van Rico die op de planning stond. Dat contact is er geweest en een paar weken geleden hebben we Anne en Henk ontmoet, wat een bijzondere dag was dat, ik had het gevoel dat we elkaar al jaren kenden. Veel gepraat, gelachen, emoties en de afspraak dat we contact houden, zo bijzonder en wat een goed gevoel gaf het Rob en mij. Anne en Henk hebben flink wat spullen (schriften, pennen, schoenen, slippers) meegenomen die wij hadden staan, dat gaat naar de kids in Cambodja, in de omgeving waar Rob en Rico zaten. Love it.........

Gisteren ook begonnen met het klaarleggen van spullen die mee moeten, ik ben nog nooit zo laat begonnen, haha. Papieren kopiëren en klaar leggen, paspoorten etc. Dit jaar doe ik mijn heuptasje denk ik maar gelijk thuis om, dan kan daar niks meer mee mis gaan (zoals vorig jaar gebeurde). Dit jaar geen extra weekendtas mee met schoolspulletjes, dat ga ik allemaal daar kopen. Dat scheelt sjouwen, maar hopelijk vooral de extra controles, die we daardoor toch altijd hadden. Alleen die tas moest altijd open, de koffers niet en we mochten ook altijd wel door omdat ik alles duidelijk voor donatie had (en niet voor commercie), maar het geeft toch weer spanning en die willen we zo veel mogelijk vermijden. We mogen 30 kg per persoon meenemen, maar daar komen we niet aan, een koffer mag max 24 kilo wegen (arbo regels) en wij nemen ieder 1 koffer mee.........., dat wordt dus afwegen wat wel en niet mee gaat.

Vrijdag 7 december zullen we Darah en Nanou naar de fokker in Nederweert brengen, daar is hun hotel. Het is een eind rijden, maar wij vinden het fijn om te weten dat ze daar heerlijk de hele dag buien kunnen rennen en 's nachts allemaal bij elkaar in de keuken aan het snurken zijn. Zelf een fijne plek, zij ook een fijne plek.

Tot zover weer een update voor onze BALI reis 2018

1. Ria:
    25 november 2018
    Topmeid. We gaan het meelezen. Oma is trots op jullie en wij ook
  2. Alet:
    Dank je wel Ria, lief........ Xx
  3. Anne:
    25 november 2018
    Wat mooi om te lezen. Dit doet me weer denken aan onze reis vorig jaar naar Sisophon in Cambodja. De spanning vooraf, wat wel en wat niet??? Niks vergeten!!!pfffff...maar een keer in het vliegtuig.... tja, dan kan het alleen maar mooier worden. We denken aan jullie en zullen zeker via jullie reisverslagen met jullie meer eisen. Liefs aan jullie beiden.
  4. Alet:
    25 november 2018
    Dank je wel Anne, het is altijd een gedoe dat wat gaat wel mee en wat niet........ Maar het komt vast weer goed en terug zijn we altijd kilo's lichter dan op de heenweg........ Leuk dat jullie meereizen en in het nieuwe jaar maken we snel een afspraak, xX
  5. F. Fredriksz.:
    Aletta en Rob,
    Yvonne en ik wensen jullie een goede reis, heel fijne vakantie en een behouden thuiskomst toe. Wij zijn vorige week donderdag, 15 nov, thuis gekomen uit Thailand.
    Een 18 daagse rondreis, heel mooi en interessant maar enorm vermoeiend.

Geniet van deze vakantie !! We zullen je reisverslagen met veel plezier lezen.
    Groetjes. Yvonne en Frits.
  6. Alet:
    25 november 2018
    Dank jullie wel Frits en Yvonne, Thailand is ook erg mooi, al heb ik er destijds niet heel veel van gezien (weekje dat Rob vrij was toen hij in Cambodja zat). Rondreizen is wel vermoeiend, omdat je mee moet met de rest en niet op je eigen tempo kunt reizen. Maar lekker nagenieten nu.......... Groetjes Rob en Aletta
  7. Gerrit van Faassen:
    25 november 2018
    Met dat geknutsel ben ik even terug in het mooie Indonesia .En als ik er naar kijk, wanneer het af is, dan ben ik er weer. Selamat Jalan , nanti. groeten: Marrie en Gerrit.
  8. Ina (en Albert):
    28 november 2018
    Wat gaan er een mensen in gedachten met jullie mee..... Moet goed voelen! Wij wensen jullie nog veel succes met de voorbereidingen en een goede vlucht erheen, heel veel genieten en een behouden vlucht terug. Warme groeten van Albert en Ina
  9. BeT:
    3 december 2018
    Ik zou wel graag een dienblaadje van je willen kopen Aletta
  10. Alet:
    3 december 2018
    Super leuk, ik bewaar de bruine voor je ma 🤗 liefs Aletta
  11. Daphne:
    6 december 2018
    Wij reizen in gedachten met jullie mee ! Ik zal de blog aan alle kids voorlezen bij het ontbijt ! Liefs van Daphne en Buck