Aangekomen op Bali

5 april 2017 - Candidasa, Indonesië

Vanmorgen omstreeks 11:00 uur zijn we veilig geland op het vliegveld van Denpasar op Bali. Dinsdagmorgen om 07:00 uur opgestaan en naar de incheckbalie gegaan. Daar onze koffers afgegeven en door de douane en controle (en ik kreeg niet eens vragen over het ijzerwerk (lees 2 lange schroeven) in mijn knie....... Na de douane een lekker broodje uitgezocht en een rustig plekje en daar lekker ontbeten. Hoe heerlijk om gelijk te kijken hoeveel diversiteit aan mensen er zo op een vliegveld rondloopt......., zou er bijna de tijd door vergeten.

Op naar het vliegtuig en heel benieuwd naar hoe de premium economie stoelen van Singapore Airlines zouden bevallen, nou die zijn heel goed bevallen!! Veel meer ruimte voor de benen en de stoel zelf ook veel ruimer. gelukkig maar. Ook maar 36 stoelen in deze klassen en ook niet allemaal bezet, het was heerlijk rustig in "ons" gedeelte..... Normaal kan ik altijd wel een aantal uren slapen en Rob meestal ook, maar helaas allebei niet en nu dan ook flink moe. Dan dus de reis toch best lang hoor, maarja uitstappen is ook geen optie. In Singapore overstappen en helaas met een kleiner toestel door naar Bali, maar deze rit duurde "maar" 2.20 uur. IK even plaspauze op het vliegveld en toen ik weer de hal inliep had Rob de koffers en weekendtas al te pakken, megasnel. Ik zag aan de weekendtas een groene tiewrap en zei direct tegen Rob " let op, die moet open" en ja hoor, de tas met schoolspulletjes moest ik naar een douane beambte verderop brengen. Nou daar stonden er 8 op me te wachten en nummer 1 vroeg of ik m open wilde maken, slotje werkte niet mee, dus ik zeg tegen de beambte "knip maar open" en op moment dat hij met grote betonschaar aankomt klikt het slotje alsnog open. Toen kwam nummer 2 erbij, waar die spullen voor waren, uitgelegd, voor schooltjes, liefdadigheid etc., nummer 3 erbij, weer het verhaal en naar nummer 4. Die haalde uiteindelijk de chef erbij en die zei........... dat het goed was, haha.

Wij naar de aankomsthal en nagenoeg gelijk werden we door Donald opgehaald. Goeie dag uitgekozen....... het is namelijk een hele grote feestdag, Gaungan, overal ceremonies en heel heel druk op de weg. Deleten prachtig versiert met zelfgemaakte soort bogen, Penjor. Wel een prachtig gezicht hoe mooi iedereen eruit ziet, in sarong en kebaja. Uiteindelijk waren we rond half drie vanmiddag in Candidasa bij Pondok Bambu. Gelijk een aantal bekenden gezien en heel welkom geheten, super leuk. Vanmiddag lekker op het terras (aan zee) gezeten, mijn eerste massage gehad (gaan er vast nog vele volgen) en genoten van de eerste prachtige zonsondergang.........

Vanavond een hapje gegeven aan de overkant bij Crazy Kangaroo en nu op de kamer om op tijd ons mandje in te kruipen, morgen zien we wel weer......

(foto's volgen, WiFi werkt even niet mee.....)