Op naar Schiphol

3 april 2017 - Schiphol, Nederland

Nou, dat was een enerverende start van onze vakantie....... Het stress level was al behoorlijk hoog en ik liep afgelopen week met migraine achtige klachten met MEGA pieken, maar vanmiddag was het absolute hoogtepunt........... Buurman Jacob zou ons naar station Almelo brengen. Ik alvast de auto ingepakt, check check dubbel check, 2 koffers, 1 weekendtas, 2 X hand bagage, Rob zijn pouch om zijn riem en mijn pouch vast op de achterbank van de auto gelegd (daar zou ik gaan zitten, kon Jacob rijden). Om iets over 13:00 uur kwamen we aan op het station en alles uit de auto gepakt en op naar perron 4. Daar onszelf een rustig plekje opgezocht en dan is het tijd voor een bakkie......... Ik vraag aan Rob "wil je een cappuccino?" en op hetzelfde moment leg ik mijn hand op mijn pouch (heuptasje)......, althans dat wilde ik want HELLUP mijn pouch lag nog op de achterbank van de auto en Jacob was al weg en jullie raden het, mijn telefoon zat ook daarin met alle telefoonnummers........ (en de treintickets, en geld en paspoort en ............). Ik kan zeggen dat het stresslevel loodrecht omhoog schoot. Probeer jezelf te bellen zei Rob, misschien neemt Jacob op...... Ik de kiosk in en inmiddels met tranen in mijn ogen de situatie uitgelegd en kreeg gelijk de telefoon....... bellen.....nee voicemail, nog een keer en ineens, whoehoeeeeeeeeeee Jacob aan de lijn. Niet veel later stond Jacob weer op het station en kon ik mijn pouch pakken.......... De capucino en chocomelk hadden we toen wel verdiend, de kiosk medewerkster en inmiddels 4 conducteurs waren super blij voor ons. Nog nooit gebeurd zoiets en ik hoop dat het ook once in a life time was, want man man dit was niet funny, maar gelukkig kunnen we beide weer lachen.............

Gelukkig daarna een goede treinreis gehad, heerlijk rustig met ons tweetjes in een coupe en gelijk doorgelopen naar het Citizen M hotel, net buiten de aankomsthal. Gelijk even gevraagd wat het menu voor vandaag is en dat is een buffet met Indiase curry's....... 3 X raden wat wij zodadelijk gaan eten........

Morgenvroeg staan we op tijd op en gaan we gelijk inchecken en dan na de douane gaan we ergens rustig ontbijten........