Op stap.......

29 oktober 2014 - Lovina, Indonesië

Vandaag na het ontbijt (idd, nasi en fruitsalade), gevraagd aan Koncil of hij wist van de stichting High5Rehab. Ik had in Candidasa van deze stichting gehoord, zij helpen kinderen met een handicap. Koncil heeft uitgelegd waar het was, ongeveer twee kilometer lopen. Ik zou alleen heen gaan en toen zei Koncil 'we hebben ook een fiets'....... Hmmmmmm, ik even in de twijfel, maar ach, gewoon doen zegt men altijd, dus ik in een temperatuur van 36+ graden op de pedalen....... Nou, dan krijg je het aardig snel warmer dan warm kan ik jullie vertellen.... Zweetdruppels gingen waar ze gaan konden . Koncil had een tekeningetje gemaakt en die klopte precies, na het politiebureau de straat oversteken en een behoorlijk steil weggetje omhoog. Maar gaan lopen, want dat was echt te steil. Na ongeveer vijfhonderd meter idd High5Rehab. Ik ben naar binnen gelopen en trof 1 medewerker aan en twee kinderen, dikke pech dus. Ik had eerder een email gestuurd, maar daar helaas geen reactie op gekregen. Wel een rondleiding (en heerlijk bekertje water) gehad. Ze hebben het goed voor elkaar daar, ook mooie materialen om braces e.d. te kunnen maken. Dit heeft mij/ons doen besluiten om nu geen donateur te worden. Ik kan het geld wat ik heb maar één keer uitgeven en dat doe ik nu toch liever aan de arme kleuterscholen. Ook al zou ik wel willen, je kunt niet aan elk doel geven, maar moeilijk vind ik het wel om te kiezen......
Op de terugweg TT stickers uitgedeeld, kids happy (Monique Baptist, bedankt daarvoor).

Terug gefietst via ik weet niet welke weggetjes en langs het strand, daar gaan we morgen ergens een hapje eten. Tot nu toe hier bij Sawah Lovina gegeten, ze kunnen hier echt heerlijk koken!!
Terug bij huis eerst heerlijk onder de Bale gezeten en daarna lekker aan en ik vooral in het zwembad gelegen........ We kregen al snel gezelschap van een groep vogeltjes die op de rand gingen badderen.
En vanmiddag......, een heerlijke massage......., gewoon omdat het kan, omdat het heerlijk is en omdat het goed voelt...... Meest van het uur is het heerlijk ontspannend, maar geloof me, soms dan wil je wel van de tafel opspringen..... Tis net de fysio, weten zo de beroerde plekjes te vinden en dan vragen ze ook nog rustig 'you want stronger?'.

Ook heerlijk om in de Bale achterin de tuin over het rijstveld te kijken, want daar zijn ze altijd wel bezig..... Is het niet met gras snijden, dan wel het rijstveld bijhouden of de koe (sapi) uitlaten naar de drinkplaats. Daar wordt de koe ook even een paar keer met een emmer nat gegooid en kan hij/zij weer fris en volgedronken op stal (lees: onder het afdak van stro).

Voor ons doen redelijk op tijd gegeten, want om 18:50 uur werden we opgehaald door mr. Jimmy Hendriks....... Klein stukje rijden en op een soort schoolpleintje zat een groep kinderen klaar om een dansvoorstelling te geven..... Kinderen uit hele arme gezinnen die de Balinese dans geleerd word door deze stichting. Wat een enthousiasme bij de kinderen, muziek, dans en wij mochten er ook aan geloven....... Ik kan je vertellen dat je je een behoorlijk houten Klaas voelt bij die flexibele en sierlijke meiden.....

Nu weer thuis en terwijl ik dit verslag aan het maken ben, ineens een kabaal op ons dak...... Waarschijnlijk een paar apen of iets dergelijks die achter elkaar aan zaten, duurde een flink poosje en ze zaten elkaar goed achterna....... (en nee, ik ben niet gaan kijken, want het is hier al pikke donker, en ik hoef dat wat het ook maar is niet in huis.......).

1. Jan De Vries:
    29 oktober 2014
    Mooie foto's en volgende keer Tibor mee die sleurt je zo de heuvel op! ;)
    Geweldig toch apen op je dak is weer is wat anders dan houtduiven.
  2. Anke:
    29 oktober 2014
    Heerlijk om mee te maken hoe jullie j tegoed doen aan Bali. Goed om te horen dat High5Rehab het zo geweldig doet.
    Schitteende foto's. Dat vogeltje in die lotus!!!! Te gek.

Misschien hadden jullie wel een luwak op je dak, dat schattige soort wasbeertje dat ook koffiebonen lust. Die maken een herrie alsof er een hele kudde zit!
  3. Marieke Gerrits:
    29 oktober 2014
    Ik zou uiteindelijk een boek maken van al jullie verhalen...Is gewoon mooi om te lezen. Veel plezier..moet nog wel wennen dat jullie nasi eten s'morgens haha
  4. Jacomijn:
    30 oktober 2014
    Hoi, wat heerlijk om te lezen! En ja tuuriljk gaan fietsen!! Je kunt zo een land super goed en makkelijk verkennen...en vooral een eiland als Bali!! Ik ben vanaf nu ingeschreven en ga je verhalen ontvangen!
    Heel veel succes en natuurlijk plezier!! Geniet ervan!!