Een nieuwe plek...

9 november 2014 - Amed, Indonesië

Vrijdag zijn we opgehaald in Lovina......, we zouden om 11:00 opgehaald worden..... Om 10:15 uur zag ik een auto staan, dus ik even informeren of dat onze taxi was, maar nee deze was voor andere gasten. Rond 11:00 toch maar naar voren gelopen en in het restaurant gaan zitten. Komt een van het personeel vragen waar we ook alweer naar toe gingen....., Amed?, just moment..... Zij naar de taxi chauffeur en bleek het wel onze chauffeur te zijn, zitten we allemaal op elkaar te wachten...... De een had mijn voornaam genoteerd en de ander de achternaam, beide goed, alleen niet handig hihi.
Na een rit van heeeeeeeel veel bochten, remmen en gassen kwamen we twee uur later in Amed aan bij villa Disana. Amed ligt helemaal in het oosten van Bali en staat bekend om zijn goede snorkel en duik mogelijkheden. Bij de villa waren ze nog erg druk bezig, ivm het vertrek van de vorige gasten. Geeft niets, wij ploffen wel neer, graag zelfs. Ook al is het op zich maar twee uur rijden, de warmte, indrukken en de rij omstandigheden maken het dat je ontzettend moe aankomt...... Made en Ketut waren al bij de villa en even later kwam ook Kadek eraan. Rob en ik kregen beide een bloemenslinger om en een glas vers sap in de hand en werden welkom geheten. Made is tevens onze kokkin en inmiddels hebben we al ondervonden dat ze heerlijk kan koken....... Steeds wat nieuws proberen, lekker lekker...... De villa ziet er mooi uit, wij zitten hier saampjes, maar er kunnen maximaal acht personen logeren.... Gisteren zijn Gerco, Sheva en Huug gekomen en zijn een nachtje gebleven (plek zat). De hele middag lekker in/aan het zwembad gehangen. 'S   avonds heeft Made weer heerlijk voor ons gekookt en daarna zijn we op de ligbedden bij het zwembad geploft en heerlijk de hele avond zitten/liggen teuten, gelachen, foto's gemaakt en gekeken etc. Vanmorgen voor het ontbijt eerst even lekker weer gezwommen in het zwembad en na het ontbijt (met nasi) ben ik gaan snorkelen..... Onze villa staat aan het strand en na 10 meter sta ik in de zee..... Gistermorgen hadden we ook al even gesnorkeld en zodoende vandaag de camera meegenomen om wat vissen op de foto te krijgen..... Prachtige vissen en visjes gezien (en hopelijk op beeld), van heel klein tot zo'n 35/40 centimeter en in alle kleuren van de regenboog. Zelfs blauwe zeesterren, nog nooit gezien en hier heel veel..... Helaas geen schildpad gezien vandaag....... Daarna weer met zijn allen in het zwembad gelegen en geteut, gewoon ook omdat het boven water ontzettend warm is...... Omstreeks 14:00 uur zijn de mannen weer naar Candidasa vertrokken en wij nu even een kleine lunch gedaan. We hebben Made gevraagd om vanavond iets voor ons te koken, ben benieuwd...... Ik probeer gewoon te blijven eten, in kleine porties, want mijn maag is aan het protesteren, ik denk dat ik tegen een maag ontsteking aanzit (afgaande op het gevoel en klachten wat ik 5 jaar terug ook had). Steeds als we langer als een paar dagen weggingen nam ik sindsdien die medicijnen mee, maar jullie raden het al......., dit jaar niet (omdat het al zo lang goed ging). Gerco heeft nu via zijn huisarts hier de medicijnen opgevraagd en als het goed is komen die morgen of dinsdag en hoop ik dat het weer snel beter wordt.
Nu helemaal pas op de plaats, wat we toch eigenlijk al deden, alleen in de laatste week de schoolafspraken. Lijf is ernstig in protest....... Lieve pap, een kuzzzzz voor jou, omdat het vandaag je verjaardag is. Wou dat ik m je zelf even kon komen brengen...... In gedachten bij je, Xx We krijgen nu ietsje een wind met wat verkoeling (halverwege de middag nu), heerlijk...... Zo even kijken hoe de foto's geworden zijn en dat zal ik er hier ook wat plaatsen.

1. Bob Tiny.:
    10 november 2014
    Mooie en leuke foto,s Alet . Groetjes en veel liefs van ons .